1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
|
package scalevalapokalypsi.Model.Entities.NPCs
import scala.collection.mutable.Buffer
import scalevalapokalypsi.Model.*
import scalevalapokalypsi.Model.Entities.*
import scala.util.Random
class Robber(
adventure: Adventure,
name: String,
val weaponName: String,
val weaponDamage: Int,
val hitChance: Float,
initialLocation: Area,
initialHP: Int = 20
) extends NPC(adventure, name, initialLocation, initialHP, 20):
private val dialogs = Vector(
"Rahat tai henki!",
"Anna tänne!",
"Syödään se ryöstön jälkeen!",
"Vesihiisi sihisi hississä ja muumit laaksosta poissaolollaan."
)
override def getDialog: String =
val dialogIndex = Random.between(0, this.dialogs.length)
this.dialogs(dialogIndex)
override def act(): Unit =
val possibleVictims = this.location
.getEntities
.filter(_ != this)
.filter(_ match
case z: Robber => false
case other => true
)
.toVector
val index: Int =
if possibleVictims.isEmpty then 0
else Random.between(0, possibleVictims.length)
if !possibleVictims.isEmpty then
this.location.observeEvent(
this.attack(possibleVictims(index))
)
//else
// this.location.getNeighborNames.filter(this.location.neighbor(_).map(_.getEntities.size > 0).getOrElse(false))
private def attack(entity: Entity): Event =
if Random.nextFloat() < this.hitChance then
entity.takeDamage(this.weaponDamage)
Event(
Map.from(Vector((
entity,
s"${this.name} lyö sinua ${this.weaponName}\n" +
s"${entity.condition(0)}"
))),
s"${this.name} lyö henkilöä ${entity.name} ${this.weaponName}.\n" +
s"${entity.condition(1)}"
)
else
Event(
Map.from(Vector((
entity,
s"${this.name} yrittää lyödä sinua mutta väistät."
))),
s"${this.name} yrittää lyödä henkilöä ${entity.name}, mutta tämä väistää."
)
end Robber
|